Här sitter jag

Joorå, här sitter man och försöker få rätsida på sina tankar och sin tillvaro. Det rör sig en lång att-göra lista i mitt huvud, men när jag försöker bocka av någon av punkterna på listan flyger den vidare i mitt huvud och jag får inte tag på den. Istället får jag syn på en annan mycket viktig punkt och när jag bestämmer mig för att ta tag i den kommer jag i tanke om en tredje punkt som inte ens är nerskriven ännu. Så först måste jag alltså hämta pennan. När man senare vänder tillbaka för att bocka av, ja, då har hela listan gått och lagt sig.

Ja, sådär hållere på.

I förrgår förde jag räkenskaper, och det har jag inte gett mig tid till sedan maj 2013, så det var sannerligen på tiden. Då upptäckte jag något kul som jag t.o.m. skrev på Facebook för det gav mig ett gott skratt. I juni månad 2013 har jag nämligen inte haft mer än 3 utgifter på en hel månad! Två av dem var gåvor till fars dag, och den tredje var bensin till bilen. Man må säga att jag hade annat i tankarna i somras, jag hann varken handla mat eller susa iväg efter schampoo. Jag satt på min runda bak och blev klok.

Däremot sa Michael, den underbare skeptikern: ”Aldrig har jag känt mig så lugn/rolig omkring vår ekonomi som när Therese satt och skrev speciale i 6 månader. HA.”

Mycket ska man höra innan öronen faller av.

budget

Om Therese Mogensen

En svensk tjej som har styrt näsan mot Danmark och fastnat! Hon har jordens mysigaste familj, två dåliga ben, en bra fiol, och en massa fina mål i livet. Hon pluggar och jobbar, pratar med fina vänner, står i köket, läser böcker, och myser med man och barn. Hennes tid susar iväg alldeles för fort, och hon gör vad hon kan för att hänga med. Om allt det kan du läsa här!
Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar